loading...
هک شد توسط وی طرح
آخرین ارسال های انجمن
علی عبدالمالکی بازدید : 318 جمعه 18 شهریور 1390 نظرات (0)

قسمت سوم اسارت

اسارت خالوحسین
درجنگ کوه‌کزیخالوحسین از خود شجاعت و دلاوری فراوانی نشان داد و ۱۳ نفر ازافسران و سربازان انگلیسی را شخصاٌ کشت. ویدر حال نبرد از ناحیه ران وبازو به شدت مجروحشد. دراین حال فشنگ‌های او نیز به اتمام رسید.

با تمامشدن فشنگ به «کمال‌محمد فخرایی»، یکی ازتفنگچی‌های همراهش فرمان داد کهشال سفیدی بر سر تفنگ کرده و آنرا به علامت تسلیم بلندنمایند. انگیسی‌هابلافاصله بامشاهده پرچم تسلیم به سوی او آمدند. یکی از انگلیسی‌ها، کهافسر بود، توسط مترجم از او پرسید: توفرمانده این عده هستی؟ خالو حسینانکار کرد. افسر انگلیسی به مجرد شنیدن انکار او،عصبانی شده و تپانچه‌اشرا از کمر درآوردو به طرف خالو نشانه رفت. اما مشاهدهٔ خون زیادی که ازدست و پای او می‌رفت، آن افسر را از کشتناو منصرف کرد. بلافاصله پس از جنگکوه کزی شایعه کشته شدن خالوحسین در جنگ، در سرتاسرجنوب و حتیروزنامه‌های شیرازو تهران انتشار یافت. روزنامه «رعد» به سردبیری «سیدضیاءالدین طباطبائی»، نیز در ستون اخبارداخلی کشور با استناد بهتلگراف‌های رسیدهاز برازجان به وزارت داخله، خبر کشته شدن خالو را منتشرکرد.امااین خبر زود تکذیب شد. انگلیسی‌هاپس از محاکمه خالوحسین او را بهبوشهر بردند و سوار کشتی نظامی کردند و به شهر «بصره» انتقالدادند.
پساز چند ماه زندانیخالوحسین در بصره، «کمال میمد» که با خالوحسین در جنگکوی کزی اسیر شده و به اردوگاه اسراء درجاوه اندونزی منتقل شده بود، بهبصره فرستاده شد و به خالوحسین پیوست. به دنبال بازداشتدکتر لیسترمانقنسول آلمان دربوشهر و بازداشت و تبعید ۱۴ نفراز احرار بوشهر و اسارتخالوحسین، مجاهدین«حزب دموکرات فارس» به رهبری «اورعلیقان خان پسیان» درروز دوم محرم ۱۳۳۴ ق. (۱۰ نوامبر ۱۹۱۵ م.) کودتایی درشیراز ترتیب داده ودر اولین اقدام «فردیکاکنورد» کنسول بریتانیا در فارس همراه چند نفر زن ومردانگلیسی را اسیر کردند. انگلیسی‌ها از شنیدن این خبرآشفته شدند و خودرا مهیای حمله بهاهرم کردند (اسراء در اهرم بودند) ولی بعد از مدتیمذاکراتی بین انگلیسی‌ها و سران تنگستان برای آزادی بهطور رسمی آغاز شد. مبادلهٔ نهاییاسراء (۲۰ اگوست۱۹۱۶میلادی) به انجام رسید. خالوحسین وکمال میمد در خور خان از کشتی پیاده و مورد استقبالسران دشتی و روحانیونمحلی و مردم قرارگرفتند و به وطن برگشتند

علی عبدالمالکی بازدید : 312 جمعه 18 شهریور 1390 نظرات (0)

قسمت دوم نبردها

اولین نبرد خالو حسین
درسال ۱۳۲۷ ه.ق برابر با ۸-۱۲۸۷.ش (۱۹۰۹.م) در دورهاستبداد صغیر محمدعلیشاه، «سید مرتضیعلم الهدی اهرمی» از طرف «سید عبدالحسین لاری» به بوشهرآمد وی با کمک عده‌ای از جمله رئیسعلیدلواری، زائر خصرخان اهرمی، میرزاحسین‌خان برازجانی، خالوحسین بردخونی، رئیس عبدالحسیندشتی و احمدخانانگالی موفق شدندکه شهر را تصرف کنند.



علی عبدالمالکی بازدید : 340 جمعه 18 شهریور 1390 نظرات (0)

خالوحسین فولادی بردخونی دشتی از مبارزان نبرد با دولت انگلیس و از همرزمان رئیس‌علی دلواری فرزند حاجی اسماعیل به سال ۱۲۸۵ قمری،(۱۸۶۸میلادی) در بردخون شهرستان دیر متولد شد.

 

 

علی عبدالمالکی بازدید : 316 چهارشنبه 16 شهریور 1390 نظرات (0)

مولف فارسنامه ابنبلخی نام قدیمی دیّر را نجیرم یا نجیرام ذکر کرده است.در نقشه های قدیمی بویژه درنقشه ای که در کتاب جغرافیای تاریـــخی بندر ســـیراف درج نموده ،محل کــنونی بندردیّر را بنام نجــــیرم ثبـــــت شده است .

علی عبدالمالکی بازدید : 296 یکشنبه 13 شهریور 1390 نظرات (0)

در سال 1385 کشتی تاریخی هزاران ساله ای در آب های خلیج فارس کشف شد که سندی دیگر بود بر ایرانی بودن نام این شاخاب بزرگ جهان ، اما هم اکنون پس از گذشت 5 سال، این گواه زنده تاریخی در عمق 70 متری آبهای خلیج فارس رها شده و جالب اینکه تلاشی هم در خصوص بیرون آوردن آن صورت نمی گیرد!

علی عبدالمالکی بازدید : 352 شنبه 12 شهریور 1390 نظرات (0)

واژه دلوار به معنای " دلاور " است كه گاه " دلبار" هم گفته می شود . شغل مردم دلوار اغلب ماهیگیری و سفر به شیخ نشینهاست. موقعیت دلوار بگونه ای است كه كشتیهای بزرگ می توانند در ساحل آن پهلو بگیرند و به همین لحاظ در مقاطعی از تاریخ ایران نامی از آن ذكر شده است .

رئیس علی دلواری
علی عبدالمالکی بازدید : 368 چهارشنبه 09 شهریور 1390 نظرات (0)

در خاموشی نخبگان دشتی و در هنگامه ای که حتی برای تصدی فرمانداری این شهرستان کاندیدایی از جمع نخبگان این شهرستان مطرح نیست و در سر و صدای انبوه ابزارهای اطلاع رسانی جمعی، خبری با این عنوان بر روی خروجی برخی سایتهای اطلاع رسانی استان قرار گرفت و با استقبال روزنامه دولتی ایران در صفحه ایران زمین درج شد ، <>.

علی عبدالمالکی بازدید : 341 یکشنبه 16 مرداد 1390 نظرات (0)
سید محمدرضا هاشمی زاده،
شاعر،نویسنده،پژوهشگر،خوشنویس.

قبل از اینکه ادامه مطلب رو مطالعه کنید لازم می بینم که یه نکته ای رو تذکر بدم اونم اینکه در قسمت آثار ایشون تغییراتی رخ داده که در اولین وقت اون رو تصحیح می کنم.
علی عبدالمالکی بازدید : 319 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)
تقریبا تا یه ماه دیگه نشا کاری گوجه شروع میشه وکشاورزان در حال حاضر مشغول آماده کردن زمینهای کشاورزی برای یک فصل زراعی دیگه هستن.البته در زیر آفتاب سوزان جنوب.
http://hikaki.persiangig.com/image/web/zamin%20tabstan/1.jpg

 
علی عبدالمالکی بازدید : 386 پنجشنبه 19 خرداد 1390 نظرات (0)

همصدا با نخل های تشنه

همصدا با نخل ها مجمــوعـــه ی تـــازه تـرین غــــزلیات, رباعیات و

دوبیتی ها چـــــاپ ومنتــشر شد..این مجمـوعـــه

در ۱۴۰ صفــــحه شعــر شامل نو انــدیشه تـرین و

و تازه تــرین سـروده های استاد بزرگ ســید محمدرضا

هاشمــی زاده
با صــدوبیست غــزل، سی رباعــی،و

سی دوبیتی بسیارنواندیش وتازه،که حاصل تلاشهای

شعــــری ایشان از سال ۸۰تا ۹۰ است ،با مضامین تازه .

علی عبدالمالکی بازدید : 373 چهارشنبه 18 خرداد 1390 نظرات (0)

فرمانده ناوگروه از ناوتیپ13امیرالمومنین(ع) (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) شهید «نادر مهدوی» ،در 14/3/1342 و در روستای «نوكار »، از توابع دهستان «بحیری» در شهرستان« دشتی » واقع در استان «بوشهر» دیده به جهان گشود.

شهید نادر مهدوی

شهید نادر مهدوی

 

علی عبدالمالکی بازدید : 602 چهارشنبه 11 خرداد 1390 نظرات (0)

منطقه خاییزدر جنوب شرقی شهرستان تنگستان به وسعت تقریبی 31000 هكتار قراردارد.این منطقه از شمال به رودخانه باهوش و ارتفاعات قلعه دختر ،از جنوببهارتفاعات بیرمی ،از شرق به كوه سرخ و از غرب به تپه ماهورها وكوههای كمارتفاعمشرف به اهرم ختم می شود. این منطقه كوهستانی محدوده ای از رشتهكوههایزاگرس،ارتفاعات بوشكان است . بالاترین ارتفاع منطقه 1950 متر میباشداین ارتفاع بام استان است..

خاییز


تعداد صفحات : 12

درباره ما
هک شد توسط علی عبدالمالکی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • حسن احمدی
    aparat-web.png (50×50)
    Instagram
    ما را دنبال کنید...

    aparat-web.png (50×50)plus-web.png (50×50)

    آمار سایت
  • کل مطالب : 349
  • کل نظرات : 117
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2144
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 93
  • باردید دیروز : 471
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 93
  • بازدید ماه : 1,100
  • بازدید سال : 4,569
  • بازدید کلی : 628,662