loading...
هک شد توسط وی طرح
آخرین ارسال های انجمن
علی عبدالمالکی بازدید : 444 شنبه 24 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

یكی از داستان نویسان شهیر جنوب شخصی است به نام رسول پرویزی متولد 1298 ه ش.

 قصه های طنز گونه انتقادی، وی را نویسنده ای صاحب سبك معرفی كرد؛ دو كتاب ارزنده داستانی از ایشان منتشر شده بنامهای «شلوارهای وصله دار» و «لولی سرمست».

 

 

 

 پرویزی با اتكا به پشتوانه قصه گویی سنتی در ایران ،آثار داستانی فراوانی را منتشر ساخت و در سال 1355 ه ش در سن 57 سالگی در گذشت و در كنار آرامگاه حافظ خاك نشین شد.

 

 

علی عبدالمالکی بازدید : 349 پنجشنبه 22 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

یكی از بزرگترین شعرای جنوب ایران زمین، سید بهمنیار بردخونی متخلص به مفتون است.

 ایشان را در دو بیتی سرایی های عاشقانه هم طراز فایز دشتی می دانند. این ادیب گرانقدر در سال 1315 ه-ق متولد شده و در بردخون رشد یافته و پس از 65 سال در همانجا در گذشته است.

علی عبدالمالکی بازدید : 332 سه شنبه 20 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

یكی از اساتید مبرز جنوب كشور، دكتر سید جعفر حمیدی است. او كه متولد 1315 ه ش است از فضلای فرهیخته استان بوشهر است كه امروزه جمیع دانشگاهیان بویژه مورخان و ادیبان او را می شناسند . حمیدی علاوه بر ذوق شاعری ،استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران است و آثار ارزنده علمی و ادبی تاریخ را از خود به یادگار گذاشته است . ایشان فارغ التحصیل دكترای ادبیات فارسی از دانشگاه مشهد است و در پژوهشگری و نویسندگی دست توانایی دارد.

علی عبدالمالکی بازدید : 405 دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

 در این خاک اجدادی که سالیان سال قهرمانان ودلاورانی برای حفظ اصالت و فرهنگ غنی آن... وطن پراز عزت وافتخار جنگیدندو به مبارزه پرداختند و اکنون به جای اینکه روهروی آنها برای حفظ این خاکاجدادی باشیم آنها را به وادی فراموشی سپردیم.  

 

 

علی عبدالمالکی بازدید : 327 پنجشنبه 15 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

یكی از بزرگ مردان شاعر جنوب ، محمد خان دشتی است كه در روستای شُنبه از توابع شهرستان دشتی(خورموج)در 1246 ه.ق متولد شد و در كنار برادران خوانین پرورش یافت و پس از مدتی حكمران آن منطقه شد.

وی در عمران و آبادانی قنوات و غرس تخیلات دست توانایی داشت و كاخ زیبا و قلعه ماندگاری را در شهر دشتی از خود به یادگار گذاشت.

علی عبدالمالکی بازدید : 535 چهارشنبه 14 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

فارس باستان ، پایتخت سلسله های بزرگ از پیش از اسلام به دوره اسلامی ، اشغال بخش وسیعی از جنوب ایران و دارای جاده های متعدد و قابل توجهی را به مقاصد مختلف. مطالعه حاضر تلاشی برای ردیابی بخشی از جاده ای در غرب فارس ، جاده باستانی بیشاپور به  برازجان است که در دوره ساسانی (224-651 میلادی) ساخته شده است.

Figure 1

شکل 1. نشان دادن نقشه راه های باستانی ازبیشاپور به برازجان

باقی مانده از شهرستان  بیشاپور و تاسیس شده توسط شاهپور ، که در شمال غرب کازرون واقع شده است.
  شهرستان برازجان است 63km در شمال بندر بوشهر و 110km جنوب غرب بیشاپور واقع شده است.هر دو  شهر در ایران باستان اهمیت داشتند ، که علت آن به خاطر نزدیک شدن پایتخت و بهبود موقعیت به خلیج فارس بوده است.

 

علی عبدالمالکی بازدید : 294 جمعه 09 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

 نام تاریخی این خلیج، در زبان‌های گوناگون، ترجمه عبارت «خلیج فارس» یا «دریای پارس» بوده‌است.این قسمت از دریاها عموما خلیج فارس نام دارد اما در اقدامی بحث برانگیز توسط مناطق عرب‌نشینِ این خلیج در زبان عربی «خلیج عربی» یا «خلیج» نامیده شده‌است. و همچنین توسط ترکیه از خلیج بصره استفاده شده‌است ؛ هرچند که هیچ کدام از این نام‌ها(خلیج،خلیج عربی و خلیج بصره) در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته نشده‌است.

به سبب وجود منابع سرشار نفت و گاز در خلیج فارس و سواحل آن، این آبراهه در سطح بین‌المللی، منطقه‌ای مهم و راهبردی بشمار می‌آید.

                   

علی عبدالمالکی بازدید : 319 یکشنبه 28 فروردین 1390 نظرات (0)

امواج زیبا ، همراه با نسیم ملایم وزش بادها که قطرلت ریز آب دریا را به صورت ساحل نشینان و مرز داران رشید خطه خلیج همیشه فارس می تراود طراوت و شادابی خاصی به این چهره های زیبا و نیم سوخته داده است ، اینجا سیراف است . 

علی عبدالمالکی بازدید : 802 چهارشنبه 17 فروردین 1390 نظرات (0)

استاد دادبه-جانسوز-کاکی

گفتگو با استاد محمدرضا شجریان :

58 ،بعد از انقلاب ، من با آقای دادبه یکی ازاساتید اندیشه و مردی عارف که سررشته یموسیقی داشتند ، آشنا شدم و دائما در جلسات راجع به دیدگاه هنر وبنیادهای هنر وجامعه شناسی هنر و دوران شناسی هنر صحبت و بحث می کرد ... ردیف و تصنیف کار نمی کردند و یک مقدارشیوه ی دشتی را از ایشان گرفتم . شاید مهم ترین بخش زندگی هنری من آشنایی باایشان است و درککلاس ایشان از سال 58 که هنوزهم ادامه دارد. (استاد شجریان :کتاب راز مانا)

این قسمتی از حرفهای محمدرضا شجریان در مورد استاد دادبه بود. در ادامه  با شخصیت ایشان بیشتر آشنا میشویم...

تعداد صفحات : 12

درباره ما
هک شد توسط علی عبدالمالکی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • حسن احمدی
    aparat-web.png (50×50)
    Instagram
    ما را دنبال کنید...

    aparat-web.png (50×50)plus-web.png (50×50)

    آمار سایت
  • کل مطالب : 349
  • کل نظرات : 117
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2144
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 471
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 1,048
  • بازدید سال : 4,517
  • بازدید کلی : 628,610